Har du bestemt deg for å begynne og jobbe med konverteringsoptimalisering (CRO), men er usikker på hvor du skal begynne? Vi hjelper deg med å komme i gang.
Før vi starter på et CRO-prosjekt, anbefaler vi at du prioriterer aktivitetene dine gjennom en PIE-rangering. Her evaluerer vi hvert prosjekt eller hver aktivitet basert på potensiale, viktighet og kompleksitet ("potential", "importance" og "ease").
Du bør bruke PIE-rangeringen til å svare på følgende spørsmål for hvert tiltak for å øke konverteringsraten din. Gi hvert tiltak en verdi mellom 1 og 10 (med 1 som lavest og 10 som høyest):
Når du har tildelt en verdi for hvert tiltak, summerer du og deler dette på tre. Dette gir en poengsum som vil vise hvilket prosjekt som vil ha størst effekt. Videre anbefaler vi at du jobber med prosjektene med de høyeste resultatene først.
PIE-rangeringen og rammen rundt er kanskje ikke perfekt, men det er lett å forstå. I tillegg er det en systematisk og fin måte å kommunisere med resten av organisasjonen din, om hvilke CRO-prosjekter som blir prioritert og hvorfor.
Det er mange "beste praksis" der ute, men du må finne ut hva kundene dine agerer på, og hva som driver resultatet for bedriften din. Her er tre tiltak for å komme i gang med CRO i dag:
Om du ønsker å finne ut mer om PIE-rammeverket, kan du lese denne artikkelen fra WiderFunnel (engelsk).
Trenger du hjelp med konverteringsoptimalisering for din bedrift? Vi hjelper deg!
post@kalibrert.no | 908 20 640